ДИМИТЪР ДЪЛГЪЧЕВ – „МИХАЛКОВО“ НА ПРАГА НА 65 ГОДИШЕН ЮБИЛЕЙ
Димитър Дългъчев е Председател на ТПК „Михалково” и Изпълнителен директор на „Михалково” АД, Председател на УС на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България
Какво се е променило за тези 64 години във фабриката за бутилиране на минерална вода „Михалково“?
Вече сме почти 65 години по-млади. Шегувам се, разбира се. Истината е, че за 65 години имаме повече опит и амбиции. В „Михалково” се промени всичко – имаме модерна фабрика и модерна логистика. Имаме нови бутилки и компетентен екип. Ние се променихме – минахме през трудни и интересни времена. Тези 65 години за нас са лакмус за издръжливост. И мисля, че се справяме добре.
Като производители на единствената българска естествено газирана вода „Михалково” стартирахме през 1956 г. в един цех. Сега производствената ни база в село Михалково е на площ от 21 декара. През 1970 година е открита новата фабрика, а през 2012 г. открихме нов цех към фабриката. През 2016 г. по повод 60-годишнината на фирмата открихме чешма пред фабриката, от която тече естествено газирана вода. През 2017 г. построихме модерен логистичен център в град Пловдив на площ от 6 500 кв.м, от които 1500 кв.м закрита. През 2019 година ремонтирахме и модернизирахме изцяло производствените мощности и построените преди 50 години производствени сгради в с. Михалково.
Ние се грижим природното богатство – минералната вода – да стигне в естествен и качествен вид до хората – пазим природните ресурси и инвестираме в иновации.
Какъв екип от хора ръководите и имате ли проблем с намирането на квалифицирани служители?
Ние много внимателно подбираме своите кадри. Не разчитаме обаче само на репутацията си на добър работодател, а активно работим за развитието на кадри.
От учебната 2019 година стартирахме дуално обучение в специалността „Автоматизация на непрекъснати производства“ в Професионалната гимназия по електротехника „Асен Попов“ в Девин, осигуряваме месечна стипендия и платени стажове на 4-ма ученика. След завършване на средното си образование те ще могат да работят при нас.
Какви са новите предложения в продуктовата гама на „Михалково“?
С нови PET опаковки от 1 л посрещнахме летния сезон. Бутилките по форма наподобяват стъклените бутилки от 300 мл. С издължено гърло, здрава и стабилна основа, удобна за хващане и наливане. В цветово отношение те кореспондират с другите разфасовки на бранда – безцветни за изворната вода, нежно зелено за естествено газираната вода и цитрон за естествено газираната с аромат на лимон. А за любителите на естествено газираната вода в новата еднолитрова бутилка водата е по-слабо догазирана и се доближава до вкуса на водата от извора.
Каква е годината за Вас?
Вирусът на Ковид-19 разболя не само милиони хора по света, повлия и на икономиката и естествено се отрази и на нашето производство. Бяха затворени ресторантите и кафенетата, които предлагат нашата вода. Това доведе до спад в продажбите, но се постарахме да минимизираме тези дефицити. Но и в тази ситуация компанията успя да се мобилизира и продължава да работи на пълен капацитет за да осигурим на нашите клиенти чиста вода от изворите на „Михалково”. Ние сме коректна компания, потребителите ценят това и се надявам, че ще успеем да достигнем нивата на продажби преди кризата.
Като председател на УС на АПБНБ бихте ли споделили, кои са приоритетите, по които работите във Вашия бранш?
Няма да се уморя да повтарям, че работим за устойчиво законово постановяване в България на единствения и утвърден в цяла Европа модел на експлоатация на водния ресурс, използван за бутилиране на натурални минерални и изворни води – на едно находище да има само един отговорен стопански субект, който да развива собствената си уникална марка и да гарантира на потребителите и на държавата спазването на всички изисквания, включително за опазване на ресурса. И няма да спра да се обръщам към управляващите да приемат нашите предложения във връзка с проекта за нов Закон за храните, за да регулираме развитието на нашата индустрия в съответствие с европейските норми в сектора. Имаме пълната подкрепа на европейската бутилираща индустрия, време е да получим и подкрепата на нашите народни представители.
Статия: 24chasa
Последни коментари